Ansetter du uten utlysning?

Hva om Thomas er brikken som matcher ditt behov? Han er utdannet reklametegner, med god og variert erfaring fra bygg og anlegg (Frico AS) og grafisk bransje (Bong Norge AS). Han har også erfaring fra logistikk (Skjelland Group AS). Han motiveres av konkrete og tydelige mål. Drives av kontinuerlig utvikling og effektiv bruk av tid. Målet er å finne jobben som matcher innen utgangen av året.

7 av 10 jobber blir ikke utlyst. Gjennom pilotprosjektet «I Tønsberg-regionen løfter vi sammen» har dette blitt veldig tydelig! Det har vært få utlyste relevante stillinger å søke på for deltakerne. Så hvor kan de finne disse stillingene? Hvordan kan de som VIL i jobb gjøre seg synlig i mengden? Hvordan kan de nå frem til dere som ansetter uten å lyse ut?

I prosjektet har vi delt erfaringer, testet nye metoder og utvidet bruken av nettverk. Det blir bare viktigere og viktigere!

Idéen bak har vært å teste ut hva mer vi kan få til når vi samarbeider på tvers. Thomas og de andre deltakerne har derfor fått tilgang til nettverkene til Hi5, Friends at work, Tønsberg Næringsforening og sponsorene i prosjektet.

De har hatt pitch-trening sammen med gründerne. Øvd seg ved å pitche på Næringslivs-frokost og We Day. De har også sendt skriftlig «pitch» til sponsorer og samarbeidspartnere. «Dette burde vi gjøre mer av! Jeg blir bedre for hver gang jeg trener og får tilbakemelding. Det handler om å våge og gå ut av komfortsonen. Øve, øve, øve,» smiler Thomas, som også delte ut en skriftlig pitch/søknad til bedriftene som var på Quo Vadis.

Et annet eks. var da Thomas søkte jobb hos Allkopi ved å troppe opp i butikken med søknaden på en minnebrikke, ba om å få skrevet ut innholdet, tok imot for så å si; – værsågod denne er til deg! Det bidro til mye latter, – en god happening som førte til at Thomas ble lagt merke til i mengden av søkere og kom til intervju. Selv om det ble stang ut denne gangen, var Christina i Allkopi klokkeklar i tilbakemeldingen; «Ikke slutt med dette, Thomas! Denne fremgangsmåten kan du gjøre mer av.»

Er Thomas mannen som matcher din bedrift?

Gjennom prosjektet har jeg lært Thomas å kjenne som den konkrete. Den som bidrar til å tydeliggjøre. Han er også den kreative. Den som kommer opp med idéer. En kreativ systematiker som er «nerd» på strukturer, forbedring og effektivisering.

Ta kontakt:

mobil: 915 12 800

epost: thomas.andersen@rahd.info

LinkedIn